sunnuntai 9. joulukuuta 2012

pakkolepoa

Vko 49

ma: juoksu 20min + hiihto 1h 18min
ti: 1h uinti + juoksu 52min (vk 35min)
ke: -
to: -
pe: -
la: -
su: -


yht: 3h 30min

Eipä tullut juurikaan tunteja tälle viikolle, mutta viikon tärkein anti oli kuitenkin juuri se. Keskiviikon fysioterapiakeikan jälkeen seuraavan viikon teemana oli vähempi on parempi, joten mun tekeminen on sen jälkeen ollut todella onnistunutta. Täydellistä.

Palataan ajassa takaisin keskiviikkoon. Kävin siis jumpparilla, ja tuomio oli lepoa. Ei ole kuulemma tuottavaa treenata tulehtuneita lihaksia ja niveliä. Sama juttu kuin flunssassa; treeni ei pure ja tulee vain takapakkia. Eli ensi keskiviikkoon asti mä lähinnä lepäilen, ei mielellään MITÄÄN liikuntaa ennen kuin olkapäät ovat levossa kivuttomat. Nyt nuo alkaa jo olla paremmat, mutta ei ne vieläkään täysin kivuttomat ole. Mutta esim keskiviikkoon nähden huomattavan paljon paremmat. Olin kuulemma siinä mielessä järkevä, että olin ihan kohtuu aikaisessa vaiheessa hakemassa apua. No, mä oon järkeillyt tän jutun silleen, että viikko tai kaksi tässä vaiheessa vuotta on loppujen lopuksi lähes merkityksetön osa kesän suoritukyvyn kannalta. Varsinkin jos toinen vaihtoehto on joku kroonistunut olkapäävamma, jolla ei kärsi uida. Yleensä mä en oo tähän kyennyt, mutta nyt ajatus siitä että teen mielestäni hyvän treenin joka onkin olkapäälle paskatreeni, ei oo hyvä. Ja tämä tieto tuskin lisäisi liikunnan aiheuttamaa mielihyvää. Päinvastoin. Joten nyt mä vaan tyydyn ainakin muutaman päivän ajan osaani urheilijana, jolle tämä oleminen on parasta mahdollista toimintaa.

Sitten tarkoitus on vähitellen alkaa kiskomaan noita kumeja OIKEIN ja lisätä muutakin liikuntaa vähitellen ohjelmaan. No mä oon luottavainen että ainakin juoksu alkaa taas ensi viikolla ja toivottavasti pääsisi vähitellen hiihtämäänkin. Oikeeta uintia mulla on ihan törkeen ikävä, sellaista että ei koske käsiin. Mutta kai tässä on vielä muutama viikko altaassa keskityttävä enemmän potkuihin. Ja traineri on kaivettava komerosta. Eli voihan tässä oikeestaan kohta tehdä vaikka mitä :)



1 kommentti:

  1. Tusen tack Tero för sällskap samt att jag fick övernatta hos dig! Det var riktigt trevligt!
    Kramizar Ulla

    VastaaPoista