sunnuntai 4. marraskuuta 2012

uusi treenikausi, uudet kujeet

vko 44

ma: juoksu 48min + pilates + pidot
ti: 1h uinti 3150m
ke: juoksu 46min + pilates
to: 1h uinti 2.5km
pe:-
la:-
su: 1h 10min uinti 3km

yht: 5h 15min

Tähän väliin vedin vielä tarkoituksella kevyemmän viikon. Kolme hyvää uintitreeniä tuli vedettyä. Uinti alkaa koko ajan tuntumaan paljon paremmalta. Asentokin alkaa taas olemaan sinnepäin, välillä tuntuu että uiskentelisi alamäkeen ja uinti liukuu hyvin. Tehoja mulla ei vieläkään tuohon hommaan ole, mutta jospa se talven aikana korjaantuisi. Nyt on tullut potkittua treeneissä enemmän kuin aikaisemmin ja ainakin potkiminen on helpompaa. Jospa tuo sitten jossakin vaiheessa alkaa kellossakin näkymään.

Ensi viikolla se sitten alkaa. Mun peruskuntokausi. Tarkoitus on vetää puoli vuotta ihan pääasiassa aerobista treeniä. Määrää alussa maltillisesti ja kevättä kohti hieman reilummin. Huhtikuussa olisi tarkoitus päästä jonnekin parinkymmenen viikkotunnin hujakoille. Ajattelin pitää viikkoon yhden lepopäivän ja ainakin alustavasti olen suunnitellut että joka neljäs viikko on kevyempi. Toukokuussa alan sitten keventämään treeniä ja nostamaan tehoja.

Ajattelin keskittyä nyt ainakin lumien tuloon asti uintiin. Tarkoituksena olisi uida vähintään neljä kertaa viikossa ja saada uinti uudelle tasolle. Ja juoksua yritän harrastaa nyt mahdollisimman paljon. Niin paljon kuin jalat kestää, eli luultavasti se jää kuitenkin jonnekin maksimissaan neljään lenkkiin per viikko. Ja ehkä kuntopiiriä tuon pilateksen lisäksi. jos jaksaa. Punttiin mä en välttämättä koske, koska ei se mulla voimasta oo kiinni. Tässä lajissa tarvittavat tehot kun ei loppujen lopuksi ole kovin kaksiset. Pääasia onkin että happi kulkee.  Pyörään en luultavasti koske enää tämän vuoden puolella jos ei jostakin syystä ole pakko. Mulla kun ei ole maastopyörääkään ja trainerihommiin ehtii keväämmälläkin. Maastotriathlonin SM-kisat ajelin siis lainapyörällä. Sitten hiihtoa paljon jos on olosuhteiden puolesta mahdollista. Joka tapauksessa treeniä on tarkoitus vetää sen verran paljon, että kehittyisin lajissa selvästi. Ja kyllä mä jo ensi vuonna haluan ja aion pärjätäkin paremmin kuin noille sijoille ynnä muut. Mutta noista ensi kauden tavoitteista mä varmaan kirjoittelen ensi viikolla enemmän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti