sunnuntai 27. tammikuuta 2013

määräviikko

Viikko 4

ma: 55min juoksu (30min vk) + pilates + vatsat
ti: -
ke:  1h  uintipotkut 2,4km + 1h 20min juoksu + pilates + vatsat
to: 1h  traineri (vk)
pe: 1.5h futsal + 55min uintipotkut 2km
la: 1h  traineri(vk) + pilates + vatsat
su: 1h 15min traineri + 1h 20min juoksu + pilates + vatsat

Yht: 12h

Tuli taas tehtyä mulle hyvä viikko, niin määrällisesti kuin laadullisestikin. Laatupuolella oli kolme hyvä vauhtikestävyysharjoitusta, jotka meni kuten pitikin. Tuo maanantain juoksu oli kiva, vaikka se oli veekoota ja luultavasti muutaman lyönnin alle anaerobisen kynnyksen. Kulki kyllä hyvin talvijuoksuksi. Siis vauhtihan ei oo kova, mutta tunne ratkaisee. Ja nyt tuntui hyvälle. Trainerilenkitkin tuntuu jo helpommalta kuin viime viikolla, vaikka vastus on sama tai jopa hiukan enemmän. Ja syke ei nouse yhtä ylös. No se voi toisaalta johtua lisääntyneestä treenikuormituksestakin ja hermoston väsymisestä. Noista olkapäistä mä en enää jaksa kirjoittaa, niihin on jo tottunut.

 Nämä 12 tuntia on luultavasti määrällisesti mulle maksimitunnit ainakin helmikuun loppuun asti. Tällä viikolla oli jo hieman flunssatuntemuksia ja kokonaisuuden (ja oman mielenterveydenkin) kannalta olisi aika tärkeetä pysyä terveenä. Eli vaihtoehtona olisi nostaa treenimäärää, mutta oman kokemuksen mukaan mä alan sitten taas sairastelemaan. Joten pitämällä treenimäärät toistaiseksi tällä tasolla, lepoviikot tietty helpompia, mä saan treenattua loppujen lopuksi enemmän. Tuo kaksitoista tuntia ei välttämättä näytä paljoltakaan, mutta se sisältää kuitenkin yhdeksän hyvää harjoitusta plus vajaa kaksi tuntia pilatesta ja vatsoja. Ja tuo pilates ei oo mitään kevyttä jumppaa, rehellisesti sanottuna veekoo-juoksu on  kevyempää. Tänään tuli hyvä kolmetuntinen viikon huipennukseksi, ja vaikka tuo nyt ei mikään supersunnuntai (vielä) ollutkaan, niin nyt mä oon kyllä ihan naatti ;) Mutta varsin onnellinen.

Mitään kuvaa ei oo tällä kertaa, mutta katsokaa vaikka peiliin ja hymyilkää..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti