sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Juoksua ja juoksua

Viikko 38

ma: Juoksu 50min + 15min pilates ja pidot 15
ti: 1h 25min uinti 4km
ke: 1h 15 min juoksu + pilates ja pidot
to: uinti 1h 2500m
pe: 45min juoksu + pilates ja pidot
la: - 
su: 1h 20min juoksu + pyörä 1h

yht: 8h 20min

Mä kattelin viime viikolla menneen vuoden treenejä harjoituspäiväkirjasta (joo, mulla on tarkka kirjanpito jo 12 vuoden ajalta tallessa), ja huomasin että varsinaisia juoksukilometrejä mulle tulee ihan törkeen vähän. Eipä siis tarvitse miettiä miksi tuo juoksu onkin mulla se heikoin laji. Ilman jalkapalloa, jota siis kesäaikaan tuli varmaan pari tuntia viikossa olisi tuo juoksu varmaan vielä huonompaa. Tai en mä siis ihan surkee siinä ole, menihän tuo kymppikin 43 minuuttia ja rapiat perusmatkalla Kuopiossa, mutta kun tuo ei oikein näissä karkeloissa riitä mihinkään. Ensi vuonna tuo kymppi pitää kulkea joku 4-5 minuuttia kovempaa ja sen eteen pitää tehdä työtä. Ja sitä mä tällä ja viime viikolla jo vähän aloittelin. Tällä viikolla juoksua tuli reilu neljäkymmentä kilometria ja iso osa tuosta mäkisellä kuntoradalla. Nyt on tarkoitus pikku hiljaa totutella jalkoja tuohon juoksun rasitukseen ja lisätä sitten määrää joskus marras-joulukuussa ja juosta paljon aina sinne asti jos ja kun hiihtokelit tulee. Uinnin kehittäminen on se loppuvuoden toinen teema.

Nyt pitää vielä tämä lokakuu malttaa treenailla tälleen sopivasti. Monellahan on se paha ongelma että harjoitellaan jo tässä vaiheessa vuotta paljon ja sitten kun pitäisi määrää lisätä niin ei olekaan varaa/voimia siihen. Tämän harjoittelun kun pitäisi olla nousujohteista hommaa. Ensi viikko onkin sitten kevyt. Jos pari uintia ja muutaman juoksulenkin plus jumppaa ehtisi tekemään niin hyvä.


Tuossa pohditaan kesällä Henrin kanssa onko kaikki jutut reilassa. Oli ekat isot kisat ja paljon kaikkea uutta. Taustalla kova jätkä, varsinkin kampi pyörii.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti